bubbla

Jag har varit sjukare än på länge. Fem dagar med feber och värk i varje muskel. Fyra av de dagarna låg febern på 39,1 och jag är glad att jag kunde halvsova mig igenom dem. Febernedsättande fungerade inte alls, jag svettades ut dem på under tre timmar och sen hade jag sådär förbannat ont i kroppen igen. Jag minns inte när jag var sådär sjuk senast.  Gymnasiet? Värktabletter fungerar ju på mig annars, men istället för att bli pigg och hungrig så var allt lika eländigt fast nu eländigt med iskalla sjöblöta kläder och lakan.

den där jävla huvudvärken då, den blev jag inte av med. Inte innan jag drack fyra klunkar kaffe. Så irriterande.

 

och sen gick jag ut för att ladda busskortet igår. Jag skojar alltid om att det kan ha hänt massor medan jag varit inne i min bubbla. Nya ord kanske används när jag går ut igen, det kanske byggts nya hus under tiden, vad vet jag.

Det enda nya var solen.

Lämna en kommentar