Moi as a russian princess?

Någon på Maydaymedia.se har varit inne här, och jag måste givetvis kolla alla mina synliga besökare.

Det är en rolig idé ändå, att lägga in sitt eget ansikte i ett gammalt porträtt. Blandningarna kan bli totalt sjuka. Haha.
Om man nu helt bortser från den här nyrika vulgära känslan – jag tänker mest på att det alltid finns nån fet korkad jävel som tycker det är status att ha en oljemålning på sig själv och inte ens har humor nog att se på det som ett skämt- så är det lite roligt; man sätter in sitt eget ansikte på väl vald tavla, byter ut marie antoinettes ansikte mot sitt eget, t ex.

Vem jag själv skulle välja om jag skulle göra en sådan tavla(fast då kanske man inte ska använda uttrycket”göra en tavla”, haha) vet jag inte. När jag har en massa pengar och en herrgård(…) där jag kan hänga en sådan tavla i hallen, så låter jag er veta det.
Jag kan nog hitta nån rysk prinsessa eller fransk författarinna att copycata.

och ja, nu är copycata ett svenskt ord. Hepp.

Edit: ju mer jag kollar desto roligare blir det. Hemma hos oss skulle det se helt sjukt ut med den typen av tavla men det är ju kul om nån kommer hem till en och tror man har en kopia av en känd tavla och sen ser att det är jag och D, tex.
Jag kanske skulle göra en sån här tillsammans med min syrra och ge mams och paps i julklapp. De skulle hänga den i lilla rummet eller ovanför soffan, hahaha

13 reaktioner på ”Moi as a russian princess?

  1. Vous, en Skåneprincessa ? (sic)

    För övrigt är mina föräldrar de enda som KÖPT något av den konst jag gjort. Och de har grejerna uppe alltså.

    Fast lite jobbigt för dom frågar alltid MIG hur de ska hänga upp dem…

    Annars är det ganska många som fått grejer. ETSNINGAR. hahaha.

  2. På sina födelsedagar, å så.

    Jävvlar, jag KAN verkligen inte bestämma mig hur jag ska göra med de här juridiska spörsmålen. Har du nåt råd?

  3. jag hade en period där alla jag kände fick muggar och skålar jag hade målat för jag hade ingenstans att ställa dem. Mamma har dem i sitt vitrinskåp och använder dem inne, glasen. Eller när de fick skitstora muggar så står de bara, hon säger att det är för att de är fina men jag tror hon tror att guldfärgen är farlig(även om jag visat henne att den inte är det genom burkens text och nån artikel… men men)

    en del besökare ser jag bara genom vilken länk de kommit in genom, andra bara genom sökoprd, men ibland kommer detnån länk från företag, så jag antar att de är inloggade på det eller nått. well… intressant är det i alla fall

  4. jag är ju inte insatt i det juridiska alls så jag vet inte. handlar det om pengar eller nått? var varken överdrivet snäll så att de trampar på dig, eller överdrivet girig. kan man väl säga.

  5. Ozzy: jamen, sextusenspänn juuuh. synd, den hade varit SÅÅ jävla cool på en väg hos vem osm helst. trist på priset bara. men jo. fast dcet fanns en massa alternativ på den sajten som var roliga som fan

  6. Bra fråga, nu tar vi nästa.

    Har gjort te. Och pratat i telefon, fast med någon som det gick att prata längre tid med, ja du vet — praktiska skäl.

    Varit ute en sväng och tagit lite luft.

    Plus lite annat.

    Kram för att du finns!

  7. well, jag är hemma vid sextiden om du vill prata mer. Eftersom du hittade mitt mobilnummer lär det inte vara några problem att hitta hemnumret heller, i så fall. 🙂

    men en sak kan jag lova dig: Även det här kommer att passera.

  8. stycke två : jo, DET vet jag. Men hm, hm, hm, ja. Just när det händer är det ju mindre lustigt.

    stycke ett : jamen, ja sa ju att — ehm. Okej. Du kan hitta mig på samma sätt. Kram igen!

Lämna en kommentar