Who made me adult? I can´t do adult!

Jag har visserligen fått lite mer erfarenhet inom vissa saker tack vare praktiken jag hade på högstadieskolan, men i grunden är jag densamma; den drömmande orealisten som helst vill ha ett företag där jag tjänar pengar på att ha idéer.

Jag har ju så många idéer.
Hela tiden.
Idag när jag fulvek ihop ikeapåsarna som tvätten legat i så funderade jag på en liten men effektiv vaccumpackare för ikea/willyspåsar och väskor som man inte använder hela tiden men vill ha i lägenheten, väskor som ändå tar liiite för mycket plats för den trångbodde. Återbrukbara vaccumpåsar med tillhörande förvaring för det packade. Så att varje påse/väska blir ett platt paket på max 1x1dm(2?).

Samma sak vill jag ha för jackor. Vacca dem på galge så att de blir någon cm tjocka och man kan ha alla i garderoben eftersom tio jackor tar kanske en bredd på 11 cm.

Jag har även en idé om köks-/badrumshantering av avloppsvatten, och vattenförvaring vid översvämning. Jag funderar på ett bostadsområde med solpaneler och egen avloppshantering och nerkylning av bostäder, o s v.

Jag har en tanke om en mobil tvätt-enhet, att öppna en tvättomat och så klurar jag på att sy en hängmattegunga.  Jag har mängder av förslag till IKEA och SVT.

Men vem skulle jag berätta dem för. Att maila som privatperson till tillverkare av t ex städmoppar om en utformningsidé jag har, det är knappast något som läses och ännu mindre besvaras.

Så mina smarta lösningar förblir hastigt skrivna ord på papperslapp. När jag dör, men antagligen innan nästa sommar, så buntas allt ihop och slängs
och så var det med den saken. 🙂

 

Vad definierar en vuxen människa? Ansvar för sig själv och  besluten man tar, ansvar för att ens barn ser på världen med färgblindhet. Inte ta droger, eller åtminstone ta dem under förnuftigare former om man nu tycker man måste. Vara stark, fri och modig. Ha Ica-kort och tygpåsar. Återvinna sopor.
Något åt det hållet eller?

 

Min pappa är fortfarande död. Jag är uppe sent på nätterna och får gråta i fred när jag måste. Overkligheten i att han en gång funnits som kött blod tankar
men inte längre finns färgar av sig på alla mina dagar. 

 

2 thoughts on “Who made me adult? I can´t do adult!

  1. Du kanske skulle gå en kurs i produktutveckling, så att du kan söka jobb som produktutvecklare? Det är ju att vara uppfinnarjocke fast med finare språk. Klart att det finns ett jobb där du får betalt för idéer!

    Och jag beklagar sorgen. Kram, och kram igen.

Kommentera

