Eller så blir man inlagd på KK i Lund

av v a n d r a r v i l d

För att moderkakan fungerar sämre än vad den ska. Mobilbloggar med en hand medan den andra handen håller i CTG-mätaren på magen. I rummet hörs radion men överröstas av hjärtslagen från bebben. Har fått tv på rummet, kortisonspruta i röven och  snart ska ev någon från  neonatalavdelningen komma ner o prata med mig.

Och här är jag nu, undrandes om jag borde pendla mellan hopp och förtvivlan eller bara vara tacksam över att det här upptäcktes i tid. Hur det än går, för jag vet inte. Läkare nr 1 sa att jag inte borde vara orolig alls. Läkare nr 2 sa att han velat se henne lite större och att hon kunnat stanna några veckor till i livmodern men… Kortisonet ska hjälpa till med blodtillförseln så jag ska kolla blodflödet imorrn med

Men jag är iallafall här. Det är en början. Vi tar steg för steg från det och ser var vi hamnar.

