det här om jobb

av v a n d r a r v i l d

Jag började arbetsmorgonen med att läsa och skratta lite åt det här inlägget(and since you´re going to look who’s linking(?whatever it´s called) to you: Greetings from Sweden…)och sen flinar jag åt att jag är så jävla borta idag att jag inte ens vet hur jag kollar vilken mailadress jag sitter på… Jag har kollat det förr men nu funkar det inte alls och jag skiter i det.

Jag har inte fått fler dagar inbokade här. Så jag vet inte vad jag gör fr o m imorgon. Jo, Imorgon ska jag sova(eftersom det är det enda jag tänker på oavbrutet). Men vad jag ska jobba med efter det får jag se, jag borde väl söka jobb även om det ger mig ångest men inatt drömde jag att jag skrev en ansökan som började med att jag är rätt kass på att skriva ansökningar. Sen drömde jag om Hittegodsexpeditionen, eller att jag klev uppför trappor och hamnade på ett kontor som var hennes, och hon hade lämnat sin tvätt där så medan jag och D kollade på en film på hennes dator vek jag ihop tröjor och sorterade upp dem i högar. Skum dröm som jag inte ens ids tyda själv, mest för att jag inte minns så mycket av den. Och att jag drömde det beror alla gånger på att jag innan jag kunde somna försökte föreställa mig hur jag vill jobba härnäst. Det spelar inte så stor roll vad jag gör så länge jag älskar att kliva upp och gå till jobbet varje morgon.

men om man har den inställningen kan ju vilket jobb som helst vara roligt att kliva upp till.
Jag tänker inte ens krångla in mig i det, jag har varit på så många ställen som ger mig geniun ångest även om de från början låtit bra.

I samma veva strular Ds a-kassa och vill ha intyg som vi skickat in två gånger tidigare. Alla slags överheter som har med ens pengar att göra, går det att göra annat än att hata dem. Tveksamt.

men låt inte det här få er att tro att jag är på kasst humör idag.

